Zapraszamy do zapisów na praktyczne szkolenie dotyczące stosowania podejścia lean healthcare w doskonaleniu procesów w ochronie zdrowia.
Jest to ośmiogodzinne szkolenie z elementami praktycznych warsztatów, dedykowane dla kadry medycznej i menedżerskiej ochrony zdrowia, w tym pełnomocników SZ ISO jak również pasjonatów poprawy jakości oraz studentów medycyny.
Na szkoleniu zostaną omówione zagadnienia szczupłego zarządzania lean healthcare, w tym możliwe do zastosowania narzędzia i techniki w celu poprawy efektywności i jakości procesów oraz elementy zarządzania jakością i ryzykiem. Uczestnik ma szansę uzupełnić swoją wiedzę o zagadnienia mapowania procesów, ścieżki pacjenta, zarządzania ryzykiem, w tym zdarzeniami niepożądanymi, identyfikacji nieefektywności w procesach medycznych, skutecznego zarządzania problemami i monitorowania działań doskonalących. Wybierz swój termin lub skontaktuj się w celu umówienia indywidualnego terminu.
KIEDY?
- 10.12.2024
- Szkolenie stacjonarne w Warszawie
- Cena: 1250,00 zł netto + 23% VAT za 1 osobę
- Interesuje Ciebie inny termin? Skontaktuj się!
- LICZBA MIEJSC OGRANICZONA
AGENDA:
I. Czym jest jakość i lean healthcare w ochronie zdrowia.
a. Jakość w ochronie zdrowia
b. Doskonalenie lean healthcare
c. Głos pacjenta a perspektywa pracownika ochrony zdrowia
II. VSM-elementy mapowania strumienia wartości
a. Wstęp
b. Analiza wybranego procesu medycznego
c. Monitorowanie procesów- komunikacja, odprawy, KPI, checklista
III. Zarządzanie ryzykiem i zdarzeniami niepożądanymi
a. Wstęp
b. Analiza ryzyka w omawianym procesie medycznym
c. Szczegółowy opis problemu- zdarzenia niepożądanego (teoria i praktyka), praca ćwiczeniowa
d. Analiza przyczyn źródłowych powstania problemu (kontekst ZN, niezgodności)
e. Zastosowanie metody 5why-5 X DLACZEGO- praca ćwiczeniowa
f. Zastosowanie diagramu przyczynowo-skutkowego Ishikawy+ praca ćwiczeniowa
g. Analiza danych na wykresie Pareto
h. Analiza i zarządzanie zasobami- matryca kompetencji, zabezpieczenia ciągłości procesu
IV. FMEA-analiza przyczyn i skutków potencjalnych wad
a. Teoria i praktyka
b. Praca ćwiczeniowa
V. Raport 8D- rozwiązywanie problemów
a. Wstęp
b. Działania natychmiastowe i CAPA w kontekście zdarzeń niepożądanych
c. Omówienie problemu i praca ćwiczeniowa
d. Linia czasu-praca ćwiczeniowa
VI. Raport A3-rozwiązywanie problemów
a. Teoria i praktyka
b. Uzupełnienie raportu-praca ćwiczeniowa
VII. Działania doskonalące
a. Wstęp o doskonaleniu
b. Zagadnienie i przykłady rodzajów marnotrawstwa w szpitalu oraz praca ćwiczeniowa, poszukiwanie oszczędności w szpitalu
c. Próby optymalizacji procesu i poszukiwania wartości dodanej
d. Zastosowanie podejścia projektowego i burzy mózgów w poszukiwaniu najlepszego rozwiązania
e. Tworzenie standardów dla procesów medycznych
f. Wdrażanie innowacji medtech przy wykorzystaniu narzędzi lean healthcare
VIII. Kaizen
a. Wstęp
b. Omówienie i praca ćwiczeniowa na formularzu
IX. Zarządzanie wizualne
a. Wybrane metody zarządzania wizualnego- teoria i praktyka (5S, VM, Kanban)
b. Praca ćwiczeniowa
c. Spaghetti w laboratorium
X. Samodzielne rozwiązywanie problemu
a. Prezentacja przykładowej sytuacji w szpitalu
b. Zarządzenie problemem przez uczestnika
c. Omówienie wybranych scenariuszy
XI. Podsumowanie i test