Oferta

Warsztaty

Dowiedz się więcej

Zapraszamy do zapisów na praktyczne szkolenie dotyczące stosowania podejścia lean healthcare w doskonaleniu procesów w ochronie zdrowia.

Jest to ośmiogodzinne szkolenie z elementami praktycznych warsztatów, dedykowane dla kadry medycznej i menedżerskiej ochrony zdrowia, w tym pełnomocników SZ ISO jak również pasjonatów poprawy jakości oraz studentów medycyny.

Na szkoleniu zostaną omówione zagadnienia szczupłego zarządzania lean healthcare, w tym możliwe do zastosowania narzędzia i techniki w celu poprawy efektywności i jakości procesów oraz elementy zarządzania jakością i ryzykiem. Uczestnik ma szansę uzupełnić swoją wiedzę o zagadnienia mapowania procesów, ścieżki pacjenta, zarządzania ryzykiem, w tym zdarzeniami niepożądanymi, identyfikacji nieefektywności w procesach medycznych, skutecznego zarządzania problemami i monitorowania działań doskonalących. Wybierz swój termin lub skontaktuj się w celu umówienia indywidualnego terminu.

KIEDY?

  • 10.12.2024
  • Szkolenie stacjonarne w Warszawie
  • Cena: 1250,00 zł netto + 23% VAT za 1 osobę
  • Interesuje Ciebie inny termin? Skontaktuj się!
  • LICZBA MIEJSC OGRANICZONA

AGENDA:

I. Czym jest jakość i lean healthcare w ochronie zdrowia.
a.    Jakość w ochronie zdrowia
b.    Doskonalenie lean healthcare
c. Głos pacjenta a perspektywa pracownika ochrony zdrowia

II. VSM-elementy mapowania strumienia wartości
a.    Wstęp
b.    Analiza wybranego procesu medycznego
c. Monitorowanie procesów- komunikacja, odprawy, KPI, checklista

III. Zarządzanie ryzykiem i zdarzeniami niepożądanymi
a.    Wstęp
b.    Analiza ryzyka w omawianym procesie medycznym
c.    Szczegółowy opis problemu- zdarzenia niepożądanego (teoria i praktyka), praca ćwiczeniowa
d.    Analiza przyczyn źródłowych powstania problemu (kontekst ZN, niezgodności)
e.    Zastosowanie metody 5why-5 X DLACZEGO- praca ćwiczeniowa
f.     Zastosowanie diagramu przyczynowo-skutkowego Ishikawy+ praca ćwiczeniowa
g.    Analiza danych na wykresie Pareto
h. Analiza i zarządzanie zasobami- matryca kompetencji, zabezpieczenia ciągłości procesu

IV. FMEA-analiza przyczyn i skutków potencjalnych wad
a.    Teoria i praktyka
b.    Praca ćwiczeniowa

V. Raport 8D- rozwiązywanie problemów
a.    Wstęp
b.    Działania natychmiastowe i CAPA w kontekście zdarzeń niepożądanych
c.    Omówienie problemu i praca ćwiczeniowa
d.    Linia czasu-praca ćwiczeniowa

VI. Raport A3-rozwiązywanie problemów
a.    Teoria i praktyka
b.    Uzupełnienie raportu-praca ćwiczeniowa

VII. Działania doskonalące
a.    Wstęp o doskonaleniu
b.    Zagadnienie i przykłady rodzajów marnotrawstwa w szpitalu oraz praca ćwiczeniowa, poszukiwanie oszczędności w szpitalu
c.    Próby optymalizacji procesu i poszukiwania wartości dodanej
d.    Zastosowanie podejścia projektowego i burzy mózgów w poszukiwaniu najlepszego rozwiązania
e.    Tworzenie standardów dla procesów medycznych
f.     Wdrażanie innowacji medtech przy wykorzystaniu narzędzi lean healthcare

VIII. Kaizen
a.    Wstęp
b.    Omówienie i praca ćwiczeniowa na formularzu

IX. Zarządzanie wizualne
a.    Wybrane metody zarządzania wizualnego- teoria i praktyka (5S, VM, Kanban)
b.    Praca ćwiczeniowa
c.    Spaghetti w laboratorium

X. Samodzielne rozwiązywanie problemu
a.    Prezentacja przykładowej sytuacji w szpitalu
b.    Zarządzenie problemem przez uczestnika
c.    Omówienie wybranych scenariuszy

XI. Podsumowanie i test

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

WITRYNA SZKOLENIA

REGULAMIN SZKOLENIA

Warsztaty opierają się na analizie procesów w organizacji, dokonaniu obserwacji i zebraniu danych, na podstawie których możliwe będzie zaproponowanie nowych rozwiązań. Efektem jest zaprojektowanie lub przeprojektowanie istniejącego procesu uwzględniając aspekty lean healthcare. Dzięki temu możliwe jest realizowanie procesu na wyższym poziomie jakości, uwzględniając efektywność finansową i bezpieczeństwo pacjenta.

WIĘCEJ

Warsztat ma na celu przedstawienie podejścia systemowego do rozwiązywania problemów, błędów jakie pojawiają się w szpitalach, przychodniach, w laboratoriach i innych jednostkach medycznych. Celem jest identyfikacja przyczyny źródłowej powstania problemu RCA i określenie działań doskonalących CAPA. Analiza wykorzystuje szereg narzędzi lean healthcare m.in. takich jak: 5WHY, arkusz A3, raport 8D, diagram Ishikawy. Po określeniu przyczyny powstania błędu analizowane są możliwe rozwiązania wraz z określeniem ich priorytetu oraz analizy opłacalności finansowej danego rozwiązania. Skuteczna analiza problemów jest ściśle powiązana z potencjalnymi ryzykami, które mogą wystąpić w procesach.

Celem warsztatów jest analiza istniejącego w organizacji systemu zarządzania ryzykiem oraz wskazanie elementów do usprawnienia. Efektem jest wdrożenie wybranego narzędzia do zarządzania ryzykiem w placówce medycznej, określenie planu postępowania z ryzykiem oraz działań doskonalących, co ma istotny wpływ na koszty procesów. Podczas warsztatów przeprowadzana jest analiza ryzyka w określonym procesie medycznym uwzględniając plan przeciwdziałania ryzyku CAPA.

Warsztaty opierają się na analizie posiadanych w organizacji zasobów oraz wskazaniu krytycznych elementów niezbędnych do zachowania ciągłości biznesowej. Efektem warsztatów jest utworzenie matrycy kompetencji dla wybranego procesu, uwzględniającej krytyczne umiejętności pracowników, potencjał do rozwoju oraz opracowanie planu szkoleń, ze szczególnym uwzględnieniem szkoleń wewnętrznych oraz systemem motywacyjnym.

Zapraszamy do zapisów na szkolenie dotyczące wymagań wewnętrznego systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem na podstawie wymagań nowej Ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta z dnia 16 czerwca 2023 r. Poz.1692

Jest to pięciogodzinne szkolenie dla praktyków ochrony zdrowia, na którym dowiesz się jak wdrożyć, utrzymywać i doskonalić wewnętrzny system.

Na szkoleniu zostaną omówione wymagania ustawy w zakresie wewnętrznego systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem oraz praktyczne porady i narzędzia, w tym rozwiązania lean healthcare, które doskonalą procesy zarządzania jakością i bezpieczeństwem pacjenta, w tym w szczególności zdarzenia niepożądane.

  • Masz do wyboru 5 terminów szkoleń:  22.11.2024 lub 27.11.2024 lub 05.12.2024 lub 12.12.2024 lub 18.12.2024, godz.: 10:00-15:00,
  • Szkolenie odbywa się on-line przez O365 MS Teams
  • Cena: 799 zł netto + 23% VAT za 1 osobę
  • Interesuje Ciebie inny termin? Skontaktuj się!

AGENDA SZKOLENIA:

I.Czym jest jakość w ochronie zdrowia
    a. Determinanty jakości
b. Jak identyfikować jakość pożądaną
c. Aspekty lean healthcare i założenia

II.Ustawa o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta
     a. Założenia ogólne (Czym jest autoryzacja)
b. Wewnętrzny system zarządzania jakością i bezpieczeństwem

III. Wewnętrzny system zarządzania jakością i bezpieczeństwem
      a. Z czego się składa wewnętrzny system
b. Na czym polega prowadzenie wewnętrznego systemu

IV. Praktyczne wymagania wewnętrznego systemu

  1. Identyfikacja obszarów priorytetowych dla poprawy jakości i bezpieczeństwa
  2. Rozwiązania służące identyfikacji ryzyka wystąpienia zdarzeń niepożądanych
  3. Zarządzanie ryzykiem zdarzeń niepożądanych
  4. Określenie kryteriów i metod do skutecznego nadzoru nad jakością i bezpieczeństwem
  5. Monitorowanie i ocena jakości i bezpieczeństwa
  6. Monitorowanie zdarzeń niepożądanych
  7. Zapewnienie dostępu do szkoleń podnoszących kompetencje personelu w zakresie jakości i bezpieczeństwa
  8. Prowadzenie badań opinii i doświadczeń pacjentów
  9. Certyfikat ISO 9001, a wymagania ustawy w zakresie wewnętrznego systemu

REGULAMIN SZKOLENIA

22.11.2024- Formularz zgłoszeniowy

27.11.2024- Formularz zgłoszeniowy

05.12.2024- Formularz zgłoszeniowy

12.12.2024- Formularz zgłoszeniowy

18.12.2024- Formularz zgłoszeniowy

WITRYNA SZKOLENIA

 

Przejdź do tego Swaya

WSPARCIE BIZNESOWE

Dowiedz się więcej

Wspieramy w analizie i optymalizacji procesów w placówce medycznej. Efektem może być poprawa efektywności finansowej placówki, zwiększenie wartości dodanej w procesie oraz realizacja procesu zgodnie z określonym standardem.

Wsparcie dotyczy wybranego procesu medycznego, uwzględniając obserwację procesu, zbieranie i analizę danych, identyfikację aktualnych problemów oraz wskazanie działań doskonalących mających na celu zarządzanie ryzykiem. Podczas prac wykorzystujemy wiedzę i doświadczenie w zakresie lean healthcare oraz innowacji technologicznych, które można zastosować w procesie takich jak: VR- wirtualna rzeczywistość, AR- rozszerzona rzeczywistość, AI- sztuczna inteligencja, IoMT- internet rzeczy medycznych i inne.

Wspieramy organizacje w prowadzeniu transformacji biznesowych, których celem jest określenie właściwego systemu zarządzania placówką medyczną, z uwzględnieniem wymagań rynkowych i konkurencji, rozwiązań lean healthcare mających wpływ na zmniejszenie kosztów działalności oraz umożliwienie organizacji przejścia na wyższy poziom dojrzałości procesowej. Dzięki temu możliwe jest potencjalne wdrożenie innowacji technologicznych przemysłu 4.0 medtech.

Wspieramy jak skutecznie zarządzać jakością w placówce medycznej uwzględniając rozwiązania lean healthcare. Utrzymywanie systemu jakości powinno opierać się na ciągłym doskonaleniu i systematyce. Zarządzanie jakością nie jest osobnym obszarem w organizacji, lecz elementem, który wspiera zarówno procesy kliniczne, zarządzanie pracownikami, gospodarowanie zasobami jak i poprawę bezpieczeństwa.

Nasza oferta doradztwa może dotyczyć całej organizacji, wybranych procesów lub wybranego personelu. Doradzamy zgodnie z najnowszymi wersjami normy ISO 9001:2015, PN-EN 15224:2017 i aktualną wiedzą dotyczącą lean healthcare (filozofia szczupłego zarządzania). Zarządzanie jakością w szpitalu jest aspektem, który wpływa również na wyniki finansowe.  Wspieramy w zakresie:

  • wdrożenia systemu zarządzania jakością ISO 9001 oraz PN-E 15224
  • efektywnego przygotowania i prowadzenia dokumentacji (również medycznej)
  • komunikacji wewnętrznej systemu jakości
  • identyfikacji procesów w organizacji
  • standaryzacji dokumentacji procesów i procedur
  • oceny ryzyka
  • właściwego prowadzenia szkoleń, których celem jest realne wdrożenie i utrzymanie systemu jakości
  • doboru właściwych narzędzi i metod zarządzania jakością i optymalizacją procesów

Wsparcie w zakresie optymalnego zarządzania zasobami i zapasami w jednostce medycznej. Działania opierają się na analizie procesu gospodarki magazynowej, ustalenia optymalnego poziomu zapasów oraz możliwości wdrożenia systemu KANBAN. Potencjalnym efektem jest osiągnięcie mniejszych kosztów związanych z procesem magazynowania i lepsze wykorzystywanie posiadanych zasobów.

Wsparcie w zakresie zwiększenia poziomu satysfakcji pacjentów, klientów w zakresie oferowanych usług medycznych. Podstawą jest identyfikacja profilu klienta, analiza procesu komunikacji, w szczególności na linii personel medyczny- pacjent, przeprowadzenie obserwacji i wskazanie elementów, które mogą utrudniać komunikację oraz zaproponowanie działań doskonalących. Dobra komunikacja pomiędzy lekarzami i pielęgniarkami może zmniejszać ryzyko popełnienia błędów medycznych, zdarzeń niepożądanych oraz sprawić, że praca jest mniej stresująca. Bardzo istotnym elementem kształtowania wizerunku firmy są postawy jej pracowników. Dlatego doskonalenie umiejętności reagowania w kontaktach z innymi członkami zespołu, klientami, pacjentami to istotny element bezpieczeństwa.

WIĘCEJ O KOMUNIKACJI

Poznaj regulamin szkoleń

DANE KONTAKTOWE

Lean Process Katarzyna Złotowska

ul. Władysława Łokietka 5, 87-100 Toruń

NIP PL 599-305-88-22 REGON 364161132

e-mail: biuro@leanhospitals.pl tel. +48 508 238 811

FORMULARZ KONTAKTOWY

    01

    02

    03

    04

    * pole obowiązkowe